Castro González, Pilar
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Category: Associate Professor Area of Knowledge: Marketing and Market Research Department: Business Management Research Group: Marketing for Society
ACADEMIC BACKGROUND
    • Doctora en Gestión Empresarial y Métodos Cuantitativos, Universidad de Córdoba, 2010.
    • Administración y Dirección de Empresas, Universidad de Córdoba.
TEACHING EXPERIENCE

The teacher has taught the following subjects in recent years:

    • Marketing Management
    • Fundamentals of Marketing
    • Skills and Professional Challenge
    • Strategic Marketing
RESEARCH ACTIVITY
Publications
Articles
  • Does gamification engage users in online shopping?
    García-Jurado A. , TORRES JIMÉNEZ, MERCEDES, LEAL RODRÍGUEZ, ANTONIO LUIS, CASTRO GONZÁLEZ, PILAR , 2021, Elect. Commer. Res. Appl.
    10.1016/j.elerap.2021.101076
  • Men and masculinities in a changing world: (de)legitimizing gender ideals in advertising
    Zayer, Linda Tuncay , McGrath, Mary Ann , CASTRO GONZÁLEZ, PILAR , 2019, Eur. J. Mark.
    10.1108/EJM-07-2018-0502
  • Gamification, strategy shared between university, company and millennials
    DE LOS RÍOS BERJILLOS, ARACELI, MUÑOZ OCAÑA, YOLANDA, CASTRO GONZÁLEZ, PILAR, Arroyo, J. L. , 2019, REDU
    10.4995/redu.2019.11479
  • Evaluating the role of gamification and flow in e-consumers: millennials versus generation X
    Garcia-Jurado, Alejandro , CASTRO GONZÁLEZ, PILAR, TORRES JIMÉNEZ, MERCEDES, LEAL RODRÍGUEZ, ANTONIO LUIS , 2019, Kybernetes
    10.1108/K-07-2018-0350
  • Export intensity and strengths perceived in the marketing strategy: A perspective based on Spanish export companies\' experience
    CASTRO GONZÁLEZ, PILAR, GUTIÉRREZ VILLAR, MARÍA BELÉN, ARAQUE PADILLA, RAFAEL, MONTERO SIMÓ, MARÍA JOSÉ , 2016, Intang. Cap.
    10.3926/ic.777
  • Intensidad exportadora e interacción entre fortalezas del marketing mix: Un análisis basado en redes neuronales artificiales
    GUTIÉRREZ VILLAR, MARÍA BELÉN, MONTERO SIMÓ, MARÍA JOSÉ, ARAQUE PADILLA, RAFAEL, CASTRO GONZÁLEZ, PILAR , 2014, Rev. Metodos Cuantitativos Econ. Empresa
Congresses
  • Marketing Memeification on TikTok: Initiating and Leveraging Consumer Creativity for Commercial Means
    Ponencia del Congreso - Asociation For Consumer Research Conference 2020
    2020
  • Social Media & the Memeification of Marketing: Exploring How Brands Interact with Consumers on TikTok
    Ponencia del Congreso - 11th International Conference on Social Media & Society
    2020
  • EMI AT UNIVERSITY: THE NEED FOR TEACHING STRATEGIES
    Proceedings Paper - 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI)
    2019
  • Gamificacion y e-lealtad en el e-commerce: modelizacion a traves del estado de flow
    Ponencia del Congreso - I congreso iberoamericano de jovenes investigadores en ciencias economicas y direccion de empresas
    2018
  • IMPLEMENTACIÓN DE ACTUACIONES DE ÉXITO EN TITULACIONES DE GRADO Y SU IMPACTO EN EL PROCESO DE APRENDIZAJE-ENSEÑANZA DEL ALUMNADO: CLAVES PARA SU IMPLEMENTACIÓN
    Ponencia del Congreso - VII Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa. Mesa temática: Religión y espiritualidad en la educación y en la sociedad.
    2018
  • Validacion de la escala de engagement y efectos de la gamificacion en el ecommerce espa±ol
    Ponencia del Congreso - XXIX Congreso internacional de marketing AEMARK 2017
    2017
  • 5th INTERNATIONAL CONSUMER BRAND RELATIONSHIPS CONFERENCE
    Ponencia del Congreso - 5th INTERNATIONAL CONSUMER BRAND RELATIONSHIPS CONFERENCE
    2017
  • Efecto de la Gamificacion en la intencion de uso de aplicaciones moviles con fines perspectiva del modelo sociales
    Ponencia del Congreso - XXVI JORNADAS HISPANO LUSAS DE GESTIËN CIENTIFICA
    2016
  • Efecto de la Gamificación en la intención de uso de aplicaciones móviles con fines sociales desde la perspectiva del modelo TAM-2016
    Ponencia del Congreso - XXVI JORNADAS HISPANO LUSAS DE GESTIÓN CIENTÍFICA
    2016
  • Branding y Felicidad: Son las marcas un vehiculo para la felicidad?
    Ponencia del Congreso - First International Conference for Positive Communication. Happines and Communication: Lights and Shadows
    2015
  • Branding y felicidad: ¿son las marcas un vehículo para la felicidad?
    Ponencia del Congreso - I Congreso Internacional de Comunicación Positiva
    2015
  • La formula de la felicidad
    Ponencia del Congreso - First International Conference for Positive Communication. Happines and Communication: Lights and Shadows
    2015
  • La fórmula de la felicidad
    Ponencia del Congreso - I Congreso Internacional de Comunicación Positiva
    2015
Projects
  • Prevención de la violencia de género y mejora del ambiente escolar en 11 escuelas de Fe y Alegría de Nicaragua
    INVESTIGADOR PRINCIPAL, 2019 - 2021
    AGENCIA ANDALUZA DE COOPERACION INTERNACIONAL PARA EL DESARROLLO (AACID) AGENCIA ANDALUZA DE COOPERACION INTERNACIONAL PARA EL DESARROLLO (AACID)